“ Consequently Jehovah saw that the badness of man was abundant in the earth and every inclination of the thoughts of his heart was only bad all the time. And Jehovah felt regrets that he had made men in the earth, and he felt hurt at his heart……But Noah found favor in the eyes of Jehovah.” (GENESIS 6:5, 6, 8)

 

 

       我竟然大言不慚,說自己都從電影裡閱讀別人的故事,這真是邪妄啊!過了沒多久,六天前,我的電視沒辦法觀看,原因是某個鄰居莫名其妙剪斷了線路(為什麼六天都沒修好?至今仍然是一個謎),於是我六天沒有電視看。

 

 

 

這六天的感覺好極了!我整天就是讀書、思考、寫作,整個思考極為流暢,這讓我反省我原本自以為的美好生活簡直罪大惡極,難怪寫出來的東西膚淺缺乏深度。

“ My spirit shall not act toward man indefinitely in that he is also flesh. Accordingly his days shall amount to a hundred and twenty years.”(GENESIS 6:3)

 

 

 

 

       我沒有與知識同在,因為知識本身承載著真理,脫離知識的我只剩下赤裸裸的意向,其實還有一百二十歲,那都是Jehovah的仁慈。 所以,某個我不知道的動機,我的鄰居剪了我合法擁有的第四台線路,然後他突然就搬走了。這六天我讀了很多書,寫了很多新的論述,也修正很多舊的論述,並且不依賴電視過著真實的生活。對於這神奇的六天,我只有謙卑的感謝Jehovah以對待Noah的方式,讓我體會方舟的真理。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    黑洛特 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()